Fotogalerie | Videa | Články | Kladivo Českého Vikinga | Léňa Hofmanová | Rybářské muzeum

Výpravy a úlovky

Zpět na seznam | Lov na dírkách

Za králem dírek

Hromkovy mokřady (28 – 30.1.2011)
www.rybacka.cz

Naší největší dírkovou rybou je bezesporu jeseter ruský. Říkáme mu jeseter jeseterovič bělkov. Druhá polovina ledna byla bohužel ve znamení oblevy. Poslední víkend se naštěstí vydařil a začalo pořádně mrznout. Během pátku vyrážíme směr Lípa nad Orlicí, na oblíbené Hromkovy Mokřady, které patří mezi několik málo revírů, ve kterých se velcí jeseteři prohánějí.
Přijíždíme skoro za tmy, ale dva pstruhy ještě lapneme. Vašek Hromek zatím připravuje specialitky z divočáka, hřeje svařák a chladí pivo. Následuje skvělý večer v útulné hospůdce na břehu rybníka.
Ráno je krušné, ale musíme na ledovou plochu. Plán lovu je jednoduchý. Nejdřív se vyřádíme se pstruhy a pak se vrhneme na větší ryby. Duháci berou spolehlivě. Největší kusy měří i více než 40 cm a nechají se stejně jako minule zlákat na mrtvé rybičky.
Pak přichází na řadu jeseterovič, který vyžaduje poněkud jinou strategii. Velmi důležité je pravidelné zakrmování. Nasazujeme hned několik chodů. Nejdřív čtyři velké koule z rozmočených psích granulí, pak pstruží granule, kukuřici, červy a rybí maso. Po malých dávkách každou půlhodinu. Na háčku nastraženém u dna, čeká na svého konzumenta sendvič z rybího masa a žížaly.
Při západu slunce konečně přichází vysněný záběr. Ryba se nejdřív nechá bez jakéhokoliv odporu vyzvednout až k hladině. Najednou se však poleká a vyrazí zpět do hloubky. Táhne jako lokomotiva a mám plné ruce práce. Je neskutečně veliká. První rusák měří 107 cm. Šílím radostí. Rychle se stmívá a končíme lov.
Ráno nemůžeme dospat a v osm už servírujeme první pochoutky. V půl desáté zasekává Léňa druhého Mobydicka a začíná rodeo. Ve vteřině smotá vlasce ze sousedních dírek. Pochoduje jak dragoun, ale má smůlu. Brzda navijáku je dostatečně povolená a Léňa zachová klidnou hlavu. Nakonec se vynoří u dírky. Tentokrát ho vyndávám za ocas a mám problém prostrčit hlavu a prsní ploutve. Ruce mi mrznou, ale stojí to za to. Měří 101 cm. Senzace! Dvě metrové ryby za víkend.
Sluníčko krásně hřeje, když najednou ožije pimple nastražené na štiku. Tak to jsem nečekal. Rychle zaseknu a za chvíli už je zubatice venku. Máme štiku. Není velká, ale v dírce potěší každý úlovek.